Odpowiedzialny rebranding. Świadome projektowanie dla rynku masowego.
Hellena to jedna z najważniejszych marek koncernu spożywczego Collian. Posiada ważne i cenne przymioty – rozpoznawalność i wiarygodność. Problemem jednak był mało aspiracyjny wizerunek i wyglądały na tanie produkty dyskontowe.
Właściciele marki zdecydowali się na zmiany. Zmiana projektów opakowań była okazją do przeprowadzenia delikatnego liftingu marki. Takiego, który cywilizowałby znak, nie powodując jego niezrozumienia przez wiernych konsumentów.
Przypadek Helleny to historia odpowiedzialności w projektowaniu, bo w brandingu, jak w medycynie, ważna jest zasada „primum non nocere” - po pierwsze nie szkodzić. Jakiekolwiek ewentualne wahnięcie sprzedaży w dół, o choćby kilka procent przekłada się w tej skali biznesu na wielomilionowe straty. Trzeba zatem kurować markę z rozwagą.
W kategorii produktów masowych pewne konwencje są nie do przeskoczenia. Trzeba na przykład pokazać „demo” - soczyste owoce. Mimo konwencji i ograniczeń udało nam się odnaleźć unikalność i własny styl. Napoje Hellena nie wyglądają już jak tania podróbka lidera rynku. Mówią swoje. Teraz Hellena kusi smakiem nie tylko obecnych, ale i nowych konsumentów.